Το Συμβούλιο εξέδωσε νέους κανόνες για τα όρια εκπομπών των αυτοκινήτων, των ημιφορτηγών και των φορτηγών, γνωστούς ως Euro 7.

Την Παρασκευή, 12/4, ο Συμβούλιο εξέδωσε τον κανονισμό Euro 7, ο οποίος θεσπίζει νέους κανόνες για τα όρια εκπομπών των οδικών οχημάτων και τη μακροβιότητα της μπαταρίας. Αυτό αποτελεί το τελευταίο βήμα στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Το σημερινό έγγραφο αναφέρεται σε αυτοκίνητα, ημιφορτηγά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε μια ενιαία νομική πράξη, με στόχο τη μείωση των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων από εξατμίσεις και φρένα. Ο νέος κανονισμός θεσπίζει αυστηρότερες απαιτήσεις για τη διάρκεια ζωής των οχημάτων.
Καλύτερα και καθαρότερα οχήματα.
Ο κανονισμός Euro 7 θεσπίζει κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων των οδικών οχημάτων, καθώς και για άλλους τύπους εκπομπών, όπως οι εκπομπές που προκαλούνται από τη φθορά των ελαστικών και οι εκπομπές σωματιδίων πέδησης. Επιπλέον, ο κανονισμός θέτει απαιτήσεις για την αντοχή της μπαταρίας.
Ο κανονισμός διατηρεί τα υφιστάμενα όρια εκπομπών καυσαερίων του προτύπου Euro 6 για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, αλλά θέτει αυστηρότερες απαιτήσεις για τα στερεά σωματίδια. Όσον αφορά τα βαρέα επαγγελματικά λεωφορεία και φορτηγά, ο κανονισμός επιβάλλει αυστηρότερα όρια για διάφορους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που δεν έχουν ρυθμιστεί μέχρι σήμερα, όπως το υποξείδιο του αζώτου (N2O).
Επιπλέον, το πρότυπο Euro 7 θεσπίζει αυστηρότερα όρια εκπομπών σωματιδίων κατά την πέδηση για τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι νέοι κανόνες περιλαμβάνουν επίσης αυστηρότερες απαιτήσεις για τη διάρκεια ζωής των οχημάτων, τόσο σε ό,τι αφορά τα διανυόμενα χιλιόμετρα όσο και την συνολική διάρκεια ζωής τους.
Τα επόμενα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε είναι:
Μετά την υπογραφή από την Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τον/την Πρόεδρο του Συμβουλίου, ο κανονισμός θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα τεθεί σε ισχύ την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του.
Οι ημερομηνίες εφαρμογής του κανονισμού θα ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο του οχήματος.
30 μήνες για τους νέους τύπους αυτοκινήτων και ημιφορτηγών και 42 μήνες για τα καινούργια οχήματα και ημιφορτηγά
48 μήνες για τους νέους τύπους λεωφορείων, φορτηγών και ρυμουλκουμένων και 60 μήνες για τα καινούργια λεωφορεία, φορτηγά και ρυμουλκούμενα
30 μήνες για νέα συστήματα, κατασκευαστικά στοιχεία ή χωριστές τεχνικές μονάδες που πρόκειται να τοποθετηθούν σε αυτοκίνητα και ημιφορτηγά και 48 μήνες για εκείνα που πρόκειται να τοποθετηθούν σε λεωφορεία, φορτηγά και ρυμουλκούμενα.
Η ιστορία.
Ο κανονισμός Euro 7 παρουσιάστηκε από την Επιτροπή στις 10 Νοεμβρίου 2022, ως μέρος της στρατηγικής της Επιτροπής για βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα του 2020 και του σχεδίου δράσης για μηδενική ρύπανση του 2021. Το Συμβούλιο καθόρισε τη θέση του στις 25 Σεπτεμβρίου 2023 και στις 18 Δεκεμβρίου 2023 το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο έφτασαν σε προσωρινή πολιτική συμφωνία.
Στις 19 Απριλίου 2023, ο Κανονισμός (ΕΕ) 2023/851 εκδόθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο με σκοπό την ενίσχυση των προτύπων επιδόσεων για τις εκπομπές CO2 από νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Ο κανονισμός θέτει στόχο μείωσης κατά 100% των εκπομπών για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά από το 2035 και μετά.
Παρά την απαγόρευση εισόδου στην εσωτερική αγορά νέων αυτοκινήτων και ημιφορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, ορισμένα οχήματα αυτού του τύπου θα παραμείνουν διαθέσιμα. Επιπλέον, άλλα βαρέα επαγγελματικά οχήματα όπως φορτηγά και λεωφορεία με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να παράγονται και μετά την προαναφερθείσα ημερομηνία.
Οι κανόνες του προτύπου Euro 7 θα πρέπει να εφαρμοστούν στις εκπομπές αυτοκινήτων και ημιφορτηγών έως την παρούσα ημερομηνία, ενώ άλλοι κανόνες που περιλαμβάνονται στον κανονισμό (όπως αυτοί που αφορούν τα φρένα, τα ελαστικά και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας) θα ισχύουν και για τα νέα, πιο καθαρά αυτοκίνητα και ημιφορτηγά μετά το 2035.
Από adminlaw
15/04/2024
Πηγή LAWNET